نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص

نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص در سایت جسارت

مقدار مصرف جوز هندی ,میزان مصرف جوز هندی,مقدار مجاز مصرف جوز هندی,نحوه استفاده جوز هندی,نحوه استفاده از جوز هندی,نحوه مصرف جوز هندی

نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص

مقدار مصرف جوز هندی , میزان مصرف جوز هندی , مقدار مجاز مصرف جوز هندی , نحوه استفاده جوز هندی

در این مطلب از سایت جسارت به نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

جوز هندی سال های سال است که به خاطر فواید دارویی و نیز طعم و عطر دلپذیرش مورد استفاده قرار دارد. افزودن دانه جوز هندی به برنامه غذایی فواید زیادی دارد از جمله افزایش فیبر و مواد معدنی غذا. اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد توصیه شده جوز هندی عوارض جانبی ایجاد می کند.

مقدار مصرف جوز هندی

جوز هندی را از قدیم برای بو، طعم و مزه غذاها و داروها و برای اثرات دارویی مورد استفاده قرار می دهند. آنچه جوز هندی را به‌ یکی از طعم‌ دهنده‌ها و ادویه‌های پرمصرف در غذا به‌ خصوص در مناطق گرمسیری تبدیل کرده است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است. جوز هندی منبع خوبی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، اسیدهای آمینه، روی، آهن،‌ مس، کلسیم،‌ ژرمانیوم، فلاونوئیدها و بسیاری مواد مفید دیگر است .

نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص

مقدار مصرف جوز هندی , میزان مصرف جوز هندی , مقدار مجاز مصرف جوز هندی , نحوه استفاده جوز هندی

از دانه های جوز هندی در آشپزی به عنوان منبع فیبر می توانید استفاده کنید. فیبر ماده مغذی مهمی برای سلامتی در بلند مدت است. فیبر به کنترل کلسترول و قند خون کمک می کند. رژیم پر فیبر خطر بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

میزان مصرف جوز هندی

آشنایی با درخت جوز هندی جوز درختی است با نام علمی MYRISTICA FRAGRANS که متعلق به خانواده MYRISTICACEAE است. درخت مذکور در ایران نمی روید، ولی دانه های آن که به ایران آورده می شود “جوز” یا “جوزبویا” نام دارد. این درخت که حدود 10 متر طول دارد، در نواحی گرم می روید. درخت جوز دوپایه بوده و میوه ی آن به اندازه هلو و محتوی دانه ی تخم مرغی شکل است. قسمت مورد استفاده جوز دانه های آن است. اکثر مواقع سال درخت دارای میوه بوده ولی بهترین زمان بهره برداری موقع باز شدن میوه هاست. دانه ها در پوششی قرمز رنگ قرار گرفته اند. مغز دانه دارای طعم تند، چرب و دارای بوی بسیار معطر است. پس از چیدن میوه، دانه ها را جدا کرده و طی مراحلی مغز دانه ها را از آن جدا می کنند. مهمترین ترکیبات دانه اسانس معطر آن است که میزان آن از 8 تا 16 درصد متغیر می باشد. هم چنین مقدار قابل توجهی مواد چرب در دانه وجود دارد که میزان آنها به 35 تا 45 درصد وزن دانه می رسد.

نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص

مقدار مصرف جوز هندی , میزان مصرف جوز هندی , مقدار مجاز مصرف جوز هندی , نحوه استفاده جوز هندی

فیبر مدفوع را نرم می کند؛ بنابراین احتمال یبوست را کاهش می دهد. همچنین با اختلالات گوارشی دیگر مانند بیماری دیورتیکولار مقابله می کند. هر دو قاشق غذا خوری دانه جوز هندی آسیاب شده، 2.9 گرم فیبر دارد که 8 درصد از میزان فیبر توصیه شده روزانه در مردان و 11 درصد فیبر زنان را تأمین می کند.

مقدار مجاز مصرف جوز هندی

مهمترین ترکیبات اسانس موجود در دانه جوز شامل : کامفن (CAMPHENE) – لینالول (LINALOOL) – بورنئول (BORNEOL) – ژرانول (GERANIOL)، که همگی دارای بوی معطر و مطبوع می باشند و ترکیبی بنام MYRISTICINE که از ترکیبات مهم آن است. – اسیدهای چرب مهم آن شامل، اسید میریستیک (MYRISTIC ACID) و اسید لوریک (ACID LAURIQUE) می باشند.موارد استفاده جوز هندی : با توجه به مقدار اسانس بسیار زیاد، دانه ی جوز را از قدیم برای بو، طعم و مزه غذاها و داروها و برای اثرات دارویی مورد استفاده قرار می دهند. اسانس آن دارای خاصیت محرک، هضم کننده غذا، مقوی قلب و در استعمال خارجی، مسکن روماتیسم است. البته استفاده بی رویه و بیش از اندازه جوز هندی و اسانس آن در انسان موجب مسمومیت می شود.دو نکته را در مصرف جوز هندی باید در نظر داشت : اول آنکه در هر نوبت مصرف، زیاده روی نشود . دوم اینکه بطور ممتد و طولانی از آن استفاده نباید کرد، زیرا ممکن است باعث مشکلات قلبی و یا عصبی گردد. مصرف بیش از 7/5 گرم جوز بطور یکجا می تواند خطرناک باشد.

نحوه استفاده و مقدار مصرف جوز هندی همراه عکس و خواص

مقدار مصرف جوز هندی , میزان مصرف جوز هندی , مقدار مجاز مصرف جوز هندی , نحوه استفاده جوز هندی

دانه جوز هندی با افزایش مواد معدنی دریافتی به ویژه مس و منگنز فواید زیادی برای بدن دارد. مس و منگنز موجب تقویت ساختار اسکلتی بدن و حفظ سلامت آن می شوند. همچنین منگنز به سنتز هورمونهای جنسی کمک می کند و مس سیستم ایمنی را تقویت می کند. یک سهم پودر دانه جوز هندی، حاوی 0.41 میلی گرم منگنز است که 23 درصد و 18 درصد از مقدار منگنز توصیه شده روزانه را به ترتیب برای زنان و مردان تأمین می کند. همچنین همین مقدار جوز هندی حاوی 144 میکرو گرم مس می باشد که 16 درصد مقدار مس مورد نیاز روزانه را تأمین می نماید.

نحوه استفاده جوز هندی

خواص جوز هندی : جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد، کافی است چوب‌ پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه علاوه بر مصرف آن به‌ عنوان ادویه مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند. التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. جوز هندی به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. – جوز دارای خاصیت ضد استفراغ و اشتهاآور نیز می باشد.

مقدار مصرف جوز هندی