سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

خواص و فواید خوردن ماش در دوران بارداری و حاملگی

خواص و فواید خوردن ماش در دوران بارداری و حاملگی

خوردن ماش در دوران بارداری , ماش در بارداری,ماش در بارداری,خوردن ماش در بارداری,مصرف ماش در بارداری,خواص ماش در بارداری,جوانه ماش در بارداری,ماش در دوران بارداری,ماش بارداری,خواص جوانه ماش در بارداری,خوردن جوانه ماش در بارداری,فواید ماش در بارداری,خوردن ماش در بارداری,جوانه ماش در بارداری,مصرف ماش در بارداری,خوردن ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ماش در بارداری,مصرف ماش در دوران بارداری,خوردن جوانه ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ماش در دوران بارداری,خواص ماش در دوران بارداری,خواص ماش سبز در بارداری,خواص جوانه ماش در دوران بارداری,جوانه ماش در دوران بارداری,مضرات جوانه ماش در بارداری,جوانه ماش بارداری,جوانه ماش و بارداری,فواید ماش در دوران بارداری,تاثیر ماش در دوران بارداری,استفاده از ماش در دوران بارداری,ماش و بارداری,ماش برای بارداری,ماش پلو در بارداری,خواص جوانه ها در بارداری,خوردن جوانه ها در بارداری,مصرف جوانه ها در بارداری,خوردن جوانه ها در بارداری,مصرف جوانه ها در دوران بارداری

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

  پتاسیم ماش نیز فراوان است؛ پس مصرفش به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود.

خوردن ماش در دوران بارداری

جوانه ماش معمولا به رنگ زرد و بزرگتر از سایر جوانه ها می باشد. جوانه زدن ماش به طور معمول یک هفته طول می کشد ماش جوانه زده، مغذی تر از دانه های اصلی است و نیاز به زمان پخت و پز بسیار کمتر دارد. مزایای جوانه ماش در بارداری؟ جوانه ماش و افزایش استقامت بدن مادر : ویتامین E موجود در جوانه به تقویت سیستم_ایمنی زنان باردار کمک می‌کند.

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

ین ماده غذایی کاهش‌دهنده قند و چربی خون است و مطالعات انجام شده از سوی انجمن دیابت آمریکا نشان داده که ماش برای درمان اسهال نیز مفید است؛

خواص ماش در دوران بارداری

جوانه ماش و کاهش خطر سقط جنین :جوانه ماش به علت دارا بودن ویتامین E می تواند خطر سقط جنین را کاهش دهد. جوانه ماش و کنترل استرس در دوران بارداری جوانه ماش و تسکین دستگاه گوارش: فیبر موجود در جوانه به بهبود عملکرد دستگاه_گوارش کمک می‌کند کند. جوانه ماش و جلوگیری از نقص های هنگام تولد نوزاد: بسیاری از نقص های هنگام تولد از کمبود اسیدفولیک است. که جوانه ماش به علت دارا بودن اسید فولیک از بروز این نقص جلوگیری می‌کند.

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

 مصرف ماش هیچ‌گونه ممنوعیتی برای هیچ‌کس ندارد اما کسانی که اسیداوریک یا نقرس دارند، باید موادغذایی پروتئین داری را که پورین گیاهی دارند،‌محدود کنند. البته ترکیبات پورینی در ماش نسبتا کم است و لازم نیست این افراد نیز ماش را از برنامه غذایی خود کاملا حذف کنند؛ بلکه تنها محدودیت به خرج دادن در مصرف آن کفایت می‌کند.

جوانه ماش در دوران بارداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.