سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

سایت تخم مرغی

سرطان زانو چیست؟

در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد سرطان استخوان است. ما امیدواریم که این امر برای عموزاده های گرامی شما اهمیت داشته باشد. تغییرات و تغییرات ژنتیکی سلول ها موجب افزایش تکثیر سلول های غیرمجاز و وقوع سرطان در اندام های بدن و استخوان می شود. سرطان استخوان می تواند به هر یک از استخوان های بدن آسیب برساند. سرطان استخوان یا تومور استخوانی ممکن است تومور اولیه استخوانی باشد، که در اصل از استخوان یا متاستاز استخوان است که می تواند از قسمت دیگری از بدن به استخوان گسترش یابد. معمولا متاستاز استخوان ناشی از پروستات، تیروئید، پستان، سرطان ریه و کلیه است.
سرطان زانو چیست؟

تغییرات و تغییرات ژنتیکی سلول ها موجب افزایش تکثیر سلولی غیر کنترل شده و ایجاد سرطان در اندام های بدن یا استخوان می شود. سرطان استخوان می تواند به هر یک از استخوان های بدن آسیب برساند. سرطان استخوان یا تومور استخوانی ممکن است تومور اولیه استخوانی باشد، که در اصل از استخوان یا متاستاز استخوان است که می تواند از قسمت دیگری از بدن به استخوان گسترش یابد. معمولا متاستاز استخوان ناشی از پروستات، تیروئید، پستان، سرطان ریه و کلیه است.
نشانه های سرطان زا

درد معمولا شایع ترین بیماری است که بر استخوان سرطانی اثر می گذارد. در ابتدا ممکن است درد دائمی در شب نداشته باشد و در طول شب شدیدتر شود اما در طول زمان دائمی می شود. همچنین درد با فشار روی استخوان سرطانی، مانند سرطان استخوان در پا، شدیدتر می شود، در حالی که راه رفتن، درد بیشتری احساس می شود. با پیشرفت سرطان استخوان در ناحیه پا، درد به طور دائم احساس می شود، با فعالیت شدیدتر و ممکن است دچار سوزش شود. درد در تومور یا در مفصل های اطراف احساس می شود. اگر سرطان استخوان در تیبیا (استخوان بزرگ بین زانو و مچ پا) باشد، معمولا بر روی پا، زانو و مچ پا تاثیر می گذارد. با توسعه سرطان استخوان، علاوه بر درد، تورم نیز مشاهده می شود. بسته به محل تومور، جرم ممکن است قابل لمس باشد. به عنوان مثال، سرطان استخوان در پا می تواند به صورت توده ای در پا احساس شود. این تومور بسته به محل و محل تومور و تاثیر منفی بر اندام های مجاور، می تواند دردناک و بدون درد باشد. به عنوان مثال، یک تومور بزرگ در این ناحیه می تواند فشار روی اعصاب، تورم مفصل های مجاور و التهاب در پای پایینی ایجاد کند. بسته به نوع تومور، حجم رشد، سفت و سخت یا نرم، قابل جابجایی یا غیر قابل جابجایی است. سرطان استخوان می تواند استخوان را تضعیف کند و خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. کسانی که سرطان استخوان را شکسته اند، درد شدید را در یک پا که مدت ها دردناک بوده است، توصیف کرده اند.
سرطان بدخیم یا خوش خیم زانو

بیشتر تومورهای استخوانی غیر سرطانی هستند. این تومورهای خوش خیم تومورهای خوشخیم هستند و تومورهای سرطانی به عنوان تومورهای بدخیم شناخته می شوند. تومورهای خوش خیم معمولا نابود نمی شوند. سلول های تومور بدخیم استخوان ممکن است از طریق جریان خون یا سیستم لنفاوی به سایر نقاط بدن گسترش یابد. این متاستاز متاستاز نامیده می شود. هنگامی که استخوان از بدن تومور رشد می کند، تومور ممکن است از استخوان به وجود آید یا ممکن است از یک بافت دیگر حاصل شود، اما تومور به دلیل رشد یا متاستاز سلول ها به استخوان رسیده است. اگر منشا تومور خود استخوان باشد، آن تومور اولیه استخوان نامیده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.